WATERWERELD2020-05-05T22:31:32+02:00

Project omschrijving

WATERWERELD
Home/Portfolio/WATERWERELD

WATERWERELD

In de cursus Waterwereld gaan de deelnemers aan de slag met allerlei verschillende activiteiten die met water te maken hebben. Maar we starten met het ophalen van de kennis over water. Wat kunnen ze allemaal bedenken bij water. Zijn er nog dingen die ze willen weten over water? Ze leren over de kracht van water, hoe een duikbootje werkt en hoe je de beste bellenblaas maakt. Ook leren ze hoe ze water kunnen zuiveren, en hoe een aquaduct werkt. In de lessen is veel aandacht voor het voorspellen en het ontwerpen. Ze moeten ontwerpen en alle voorspellingen en uitkomsten bijhouden in hun eigen Junior Campus logboekje.

Les details

Geschikt voor: Basisschool of BSO

Duur: 4, 8, 6 of 12 lessen van 60 minuten

Leeftijd: leerlingen van Groep 3, Groep 4, Groep 5

Begrippen & Vaardigheden

Deelnemers leren de betekenis van de volgende begrippen:
Zinken en drijven, hoog en laag, aquaduct, licht en zwaar, hoog en laag, vorm.

Deelnemers oefenen de volgende vaardigheden:
Experimenteren, samenwerken, voorspellen, ontwerpen, waarnemen, samenhang ontdekken, presenteren, kritisch denken, vastleggen, verklaren.

Behandelde kerndoelen:
42, 44, 45, 55

Prijsinformatie

Junior Campus levert vaak maatwerk. De prijs is afhankelijk van de duur van een les (45, 60, 75 min), het aantal lessen en de hoeveelheid deelnemers. Immers bij meer dan 12 leerlingen komt er een extra docent bij.

U moet rekening houden met een prijs van €150,- per les van 60 minuten voor 12 deelnemers. De daadwerkelijke lestijd is 45 minuten. We rekenen 15 minuten voor klaarzetten en opruimen.
Voor grotere groepen rekenen we rond de €250,- per les van 60 minuten.

Genoemde prijzen zijn een indicatie en kunnen per opdracht afwijken. Prijzen zijn inclusief docent(en) en verbruiksartikelen.

Onze leerlingen zijn gewend om echt iets te maken? Gebeurt dat ook in jullie lessen?2020-05-05T19:25:13+02:00

In de lessen van Junior Campus staat het proces centraal en niet zo zeer het eindproduct. Op de vraag “wat gaan we vandaag maken” antwoorden we ook altijd “we gaan iets doen”. Dit betekent dat niet in alle lessen iets gemaakt wordt wat ze kunnen meenemen. Dit wordt echter vaak goed gemaakt door hele leuke en bijzondere activiteiten. En er zijn ook genoeg lessen waarin wel iets gemaakt wordt.

Zijn jullie lessen voor ieder kind geschikt?2020-05-05T19:29:18+02:00

Onze lessen zijn voor elk kind geschikt. Omdat we de groepen vaak klein houden en we bij grotere groepen een extra docent plaatsen, kan elk kind op zijn eigen niveau aangesproken worden en is er genoeg tijd voor persoonlijke begeleiding. De docenten worden ook getraind om per les en per groep het niveau en de activiteiten aan te passen.

Bij ons op school hebben we nog niets gedaan aan OOL, is dat erg?2020-05-05T19:30:41+02:00

Dat is geen probleem. Om OOL te borgen in het onderwijs is het belangrijk om eerst stap voor stap de basisvaardigheden die hierbij horen aan te leren en in te oefenen. Bij elke school starten we met de basisvaardigheden.

Voor de plusklas willen we graag de ouders informeren wat de leerlingen doen. Is dat mogelijk?2020-05-05T19:31:31+02:00

Om de ouders te informeren kunnen we een nieuwsbrief verzorgen. In deze nieuwsbrief stellen we ons voor, vertellen we wat onze werkwijze is en wat de leerlingen gaan leren. In de loop van de tijd sturen we updates.

Wat maakt jullie anders dan de andere aanbieders?2020-05-05T19:32:35+02:00

De aanpak van Junior Campus verschilt vaak van andere aanbieders. Bij Junior Campus doen de deelnemers alles zelf en houden we niet van demonstraties. Op deze manier kunnen ze hun eigen fouten maken en ervan leren. Alle stappen moeten ze bijhouden in hun eigen Junior Campus logboekje zodat ze altijd kunnen terugkijken.

Kunnen de nieuwkomers ook meedoen aan jullie lessen?2020-05-05T19:33:36+02:00

Onze lessen zijn juist heel geschikt voor de nieuwkomers. Hoewel ze niet alles direct zullen kunnen begrijpen leren ze heel veel nieuwe basisbegrippen zoals bijvoorbeeld zinken/drijven, hoog/laag, meer/minder, hard/zacht door de activiteiten die ze zelf doen.

Hoe kan ik als ouder mijn kind inschrijven voor een van de cursussen2020-05-05T19:34:44+02:00

Als de cursus op uw eigen school is, kunt u zich gewoon aanmelden via info@juniorcampus.nl ovv naam van het kind, de cursus en de school. Als het niet op de school van het kind is maar op een school in de buurt kunnen we overleggen of de school kinderen van andere scholen wil toestaan in de les. Mocht er helemaal geen cursus van Junior Campus bij u op school of in de buurt plaatsvinden, laat het ons dan weten en dan kunnen we contact met uw school opnemen om te kijken of er een cursus kan starten.

Contact

Wilt u uw leerlingen ook voorbereiden op de toekomst en ze de belangrijke vaardigheden meegeven, of heeft u nog meer informatie nodig van een van onze experts, neem dan snel contact met ons op door hier te klikken of een mail te sturen naar info@juniorcampus.nl. We nemen dan zo snel mogelijk contact met u op om geheel vrijblijvend een afspraak te maken.

Junior Campus ook bij jou op de school of BSO?

Neem contact op!

Informatie aanvraag

WAT ONZE KLANTEN ZEGGEN

“De afgelopen schooljaren hebben de kinderen van het Klaverblad met veel plezier de technieklessen gevolgd. Junior Campus zorgt niet alleen voor doordachte lessen, maar ook voor enthousiaste docenten die ook de leerkrachten kunnen begeleiden.Zo wordt techniek niet alleen inzichtelijk, maar werken de kinderen gemotiveerd aan hun opdrachten.”

“Wanneer ik een activiteit van Junior Campus inplan, zie ik dat deze erg gewild is.

De activiteit is altijd vol en de kinderen doen enthousiast mee, omdat de activiteit uitdaagt, laat ontdekken en kinderen zelf laat experimenteren.

Ze hebben plezier terwijl ze leren.”

Alvy Felter-Rakimin, Talentmakelaar Combiwel Junior

“Junior Campus verzorgd al een aantal jaar verschillende leuke workshops voor de Hildebrand van Loon school. De kinderen schrijven zich ieder seizoen weer met grote aantallen in voor de workshops.

De workshops zijn leerzaam en creatief. En de kinderen zijn dan ook altijd heel erg trots op hun zelfgemaakte resultaten.”

Mirella Kelders-de Jong, TSO Coördinator Hildebrand van Loon